Dit hebben wij gelezen in de week van 28 juli 2019

Dit hebben wij gelezen in de week van 28 juli 2019

Personalisatie-experts: ‘Geef de klant de touwtjes in handen’ – Emerce Ook bij Impress – 4DMS krijgen we ze in onze inbox: gepersonaliseerde mails die net de plank misslaan. Uitingen van bedrijven die willen laten blijken dat ze je goed kennen,...
Controleerbaarheid en betrouwbaarheid belangrijke pijlers voor gezonde business

Controleerbaarheid en betrouwbaarheid belangrijke pijlers voor gezonde business

Veiligheid, vertrouwelijkheid, wet- en regelgeving en vooral: controleerbare betrouwbaarheid. Daar draait het om vandaag de dag. In een wereld die alleen maar draait om data, is het cruciaal dat je daar op een goede manier mee omgaat. Niet alleen voor je klanten, maar ook voor jezelf. En niet alleen om je eigen bedrijfsprocessen goed te kunnen managen, maar eigenlijk meer nog om je klant de zekerheid te geven dat zijn opdracht – en daarmee alle bijbehorende gegevens – in goede en vertrouwde handen zijn. IT-beheer en Information Security gaan daarbij hand in hand: de een kan niet zonder de ander. In dit geval Mark Vendrik en Wouter Strengholt.

Vincent Luyendijk: ‘Om succesvol te zijn, moet je je marketing per uur aanpassen’

Vincent Luyendijk: ‘Om succesvol te zijn, moet je je marketing per uur aanpassen’

Vincent Luyendijk is lid van de Strategy Board van Impress – 4DMS en adviseert bedrijven al 20 jaar lang over digitalisering. Als geen ander weet hij welke verandering de Impress-familie momenteel doormaakt een verandering die volgens Luyendijk pure noodzaak is, omdat de hele wereld een radicale digitale transformatie doormaakt. Welke toekomst ziet hij voor Impress – 4DMS en daarmee ook voor de klanten van Impress – 4DMS?

‘Kennis en intelligente IT hebben Impress zo ver gebracht: dat zetten we door’

‘Kennis en intelligente IT hebben Impress zo ver gebracht: dat zetten we door’

De huidige directie, Joop Agterberg, Marcel Kranenburg en Erik During, vertegenwoordigt zowel het verleden, het heden als de toekomst. Agterberg: ‘Als je bedenkt dat we in 1992 zijn begonnen als DM-provider, hebben we een lange (en innovatieve) weg achter de rug. De stap van Direct Mail naar Transactionele mail heeft ongeveer 15 jaar geduurd. De volgende stap, het toevoegen van PubliMail zo noem ik het bedienen van specifiek de onderwijsmarkt maar even, duurde ongeveer drie tot vijf jaar. De daaropvolgende – logische – stap naar digitaal communiceren duurde amper één jaar. Die overgangen gaan dus steeds sneller. En ze hebben ook steeds grotere impact. De basis voor elke soepele overgang naar het next level ligt volgens ons in de intelligente IT waar we steeds in zijn blijven investeren.’

‘Vraag jezelf steeds weer af waarom je de dingen doet zoals je ze doet…’

‘Vraag jezelf steeds weer af waarom je de dingen doet zoals je ze doet…’

Vanaf het eerste moment (2005) dat Eneco klant werd bij (toen nog) 4DMS, gold voor hem altijd het adagium dat je kritisch moet blijven naar jezelf én naar de klant toe. Eduard van ’t Ende, commercieel manager Impress – 4DMS en klantverantwoordelijke voor de organisaties van voorheen 4DMS: ‘Toen ging het vooral nog om conversie genereren via coupons, tegenwoordig gaat het om interactie met de klant creëren. In essentie lijkt het misschien nog hetzelfde, maar er zit een wereld aan veranderingen en technologische ontwikkeling achter.’

Trend: Next Best Action marketing

Trend: Next Best Action marketing

Tijdens de DDMA Data Dag op 24 januari 2019 kwamen verschillende trends of ‘hot topics’ voorbij. Denk aan customer experience, voorspellen van klantgedrag, personalisatie, customer relationships, insights driven gaan werken, 1-op-1 communicatie, lifetime value, relevantie en engagement. Het draait allemaal om je klanten zo goed mogelijk te bedienen en een stevige relatie op te bouwen met je klanten, zodat ze “levenslang” klant blijven. Een begrip wat op de Data Dag ook diverse keren voorbij kwam is “Next Best Action marketing”. In deze blog gaan we nader in op dit begrip. Waar draait het om bij ‘Next Best Actions’, welke betekenis hangt eraan en hoe kun je het toepassen in de praktijk?

‘Kansen die je krijgt oppakken.’

‘Kansen die je krijgt oppakken.’

Impress – 4DMS directeur Marcel Kranenburg is een tevreden man. De afgelopen periode was – en is eigenlijk nog steeds – hectisch. ‘Maar als zich een kans voordoet om je te versterken dan moet je die meteen oppakken.’ Versterken gaat in dit geval over de overname van DM Interface (dat verder gaat onder de naam: DMI – Impress), een sterke en innovatieve speler op het gebied van marketing automation, precies zoals Impress – 4DMS zich dat ten doel heeft gesteld.