Personalisatie-experts: ‘Geef de klant de touwtjes in handen’ – Emerce

Ook bij Impress – 4DMS krijgen we ze in onze inbox: gepersonaliseerde mails die net de plank misslaan. Uitingen van bedrijven die willen laten blijken dat ze je goed kennen, maar waaruit tegelijk blijkt dat ze je helemaal niet kennen. Misschien is dat nog wel erger dan iedereen hetzelfde bericht sturen. Terwijl er een mooie vuistregel is die altijd je leidraad kan zijn – we zien ‘m ook in dit artikel terug. De klant weet zelf wie hij het beste is, dus geef hem de touwtjes in handen!


Voice: verwachtingen, valkuilen en vervolgstappen – DDMA

Voice staat nog in de kinderschoenen, ook voor ons bij DMI-Impress, maar het komt eraan – onvermijdelijk. Terwijl het best een ongrijpbaar kanaal is: hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat voice op een bruikbare manier in je marketingdatabase terechtkomt? Anders is ’t letterlijk het ene oor in, het andere oor uit. Daarom zijn we best benieuwd hoe voice bij jou leeft. Wat verwacht je ervan? Heb je al iets geprobeerd en waar stuitte je toen op? En ben je er al méér mee van plan?

Tijdens de eerste DDMA Voice Elite kwamen thema?s voorbij als: wat is de toegevoegde waarde van voice? En Hoe ga je verder na het eerste experiment?

E-commerce cijfers van Q1 2019 | ShoppingTomorrow

In 2019 gaan we online zo’n 25,7 miljard euro besteden – als we de resultaten over het eerste kwartaal doortrekken naar het hele jaar. Een enorm bedrag, maar de stijging is niet meer zo spectaculair als in voorgaande jaren. 8% is natuurlijk nog steeds fors, er zijn hele sectoren die er een moord voor doen, maar dubbele cijfers zijn het niet meer. E-commerce is volwassen geworden. Betekent dit ook dat bricks & mortar zich zullen stabiliseren? En gaan we vanaf nu steeds meer de voorspelde wisselwerking tussen online en offline zien?

In het eerste kwartaal van 2019 laten de online consumentenbestedingen een groei van 8% zien ten opzichte van een jaar eerder. Lees meer cijfers van de e-commercemarkt van het eerste kwartaal van 2019!

Personalisatie is nog een ontdekkingsreis voor branche die ultieme klantervaring wil bieden – Emerce

Zo, jij ook lekker op vakantie? En wat heb jij in de aanloop gemerkt van de personalisatie in de reisbranche? Was ’t raak? Was ’t opdringerig? Was ’t er überhaupt? Of sloeg ’t de plank juist mis? Benieuwd naar je marketing-vakantieleed – of juist je travel-gerelateerde marketing-openbaring!

De reisbranche is bij uitstek gericht op persoonlijk en gastvrij ontvangen van reizigers. Reisorganisaties zoeken nog wel naar de manier waarop ze hun klanten het beste persoonlijke aanbiedingen kunnen doen via digitale platforms.