Voor een bedrijf dat in eerste instantie groot is geworden door Direct Mail heeft Impress grote stappen gemaakt. En gaat het nog veel grotere stappen maken. ‘Er liggen grote kansen en uitdagingen in de toekomst. Daar liggen grote – en snelle – veranderingen op ons te wachten. Veel daarvan hebben betrekking op digitalisering en de veranderende manier van hoe klanten communiceren. We hebben zeker ideeën welke kant het op gaat en hoe we daarin mee kunnen gaan, maar 100 procent garanties heb je natuurlijk nooit.’

De huidige directie, Joop Agterberg, Marcel Kranenburg en Erik During, vertegenwoordigt zowel het verleden, het heden als de toekomst. Agterberg: ‘Als je bedenkt dat we in 1992 zijn begonnen als DM-provider, hebben we een lange (en innovatieve) weg achter de rug. De stap van Direct Mail naar Transactionele mail heeft ongeveer 15 jaar geduurd. De volgende stap, het toevoegen van PubliMail zo noem ik het bedienen van specifiek de onderwijsmarkt maar even, duurde ongeveer drie tot vijf jaar. De daaropvolgende – logische – stap naar digitaal communiceren duurde amper één jaar. Die overgangen gaan dus steeds sneller. En ze hebben ook steeds grotere impact. De basis voor elke soepele overgang naar het next level ligt volgens ons in de intelligente IT waar we steeds in zijn blijven investeren.’

Meer dan de helft van de mensen houdt zich inmiddels bezig met kennisvergaring en -deling en ICT. Tegenwoordig zijn data het uitgangspunt van elke klantreis.

Dat is juist één van de redenen waarom DM-Interface (DMI – Impress) zo’n mooie aanvulling op de organisatie vormt. De pay off van DMI – Impress was ‘touching people through technology’. Dat is niet veel anders dan ‘ieder contactmoment telt’. De technologie maakt het mogelijk om de juiste boodschap op het juiste moment langs het juiste communicatiekanaal bij de juiste persoon te krijgen… DMI – Impress is daarin een echte challenger, waarbij het uitdagen van de klant om communicatie beter, persoonlijker en relevanter te maken centraal staat, en staat ook als zodanig bekend in de markt. Dat kan de totale organisatie verder opstuwen in de vaart der (digitale) volkeren.

Data vraagt om intelligentie

Inmiddels staat er een organisatie, na de overnames van 4DMS en DM-Interface van zo’n 130 mensen. Marcel Kranenburg: ‘Het merendeel daarvan zit al niet meer direct in de fysieke productie. Dat zegt iets over welke kant het opgaat. Meer dan de helft van de mensen houdt zich inmiddels bezig met kennisvergaring en -deling en ICT.

Dit is slechts een gedeelte uit het interview met Erik During, Marcel Kranenburg en Joop Agterberg, dat volledig is gepubliceerd in het relatiemagazine van Impress – 4DMS ‘In contact’. Lees het hele artikel in het magazine, dat gratis is aan te vragen via deze link.

Lees verder in ons relatiemagazine ' In Contact'

In Contact is het relatie­magazine van Impress - 4DMS/DMI en wordt verspreid onder relaties, klanten en leveranciers van ons. In dit magazine krijg je een dieper kijkje in onze organisatie, de mensen achter de organisatie, de ontwikkelingen in de markt en hoe wij daarop anticiperen.

Vraag het magazine aan via onderstaande knop en wij sturen het je gratis (en geheel vrijblijvend) op!