
Hoe kan ik al mijn verschillende databronnen aan elkaar verbinden en de juiste manier van doelgroepbepaling toepassen?
Het DMP gebruiken voor omnichannel marketinguitingen
In het 4DMS Data Management Platform (DMP) brengen we de gehele klantreis (customer journey) in beeld en creëren we één volledig en overzichtelijk beeld van jouw klant (de single customer view). Het koppelen van uiteenlopende klantcontactkanalen met alle beschikbare databronnen in één platform levert een grote toegevoegde waarde: je kunt jouw klanten langs elk denkbaar kanaal (omnichannel) en mogelijk ook tegelijkertijd benaderen. Iedere interactie en communicatie met je klant gebeurt precies op maat, op de manier die de voorkeur van die klant heeft. Koppelingen in het Data Management Platform met bijvoorbeeld een email serviceprovider (ESP), Google Analytics en/of Google Doubleclick, biedt bovendien mogelijkheden tot automatisering van gepersonaliseerde retargeting. Dat scheelt weer tijd, geld en mogelijke fouten door handmatige verwerking.
Lees het whitepaper:
“Aan de slag met een Single Customer View.”
Door strengere wet- en regelgeving op het gebied van privacy en allerlei bijkomende eisen als het gaat om de (controle van de) betrouwbaarheid van zowel klant (Customer Due diligence, oftewel ‘Ken je Klant’) als leverancier, wordt het steeds lastiger om je klant te leren kennen. We willen graag alles weten van onze klanten en proberen een zo compleet mogelijk klantbeeld te creëren, maar we mogen niet alles vragen of vastleggen. Kortom, efficiënt, integer en succesvol zakendoen kent de nodige uitdagingen.
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?
Neem contact op met onze marketingspecialisten en we gaan een kop koffie drinken!
Impress – 4DMS brengt al jouw klantdata bij elkaar in één centrale omgeving en jij kunt daardoor de gesegmenteerde data naar alle uiteenlopende kanalen sturen. Of je laat het ons doen.
De gekoppelde data in het Data Management Platform bieden een volledig klantbeeld (single customer view) en helpen je om specifieke klantgroepen (audiences) te creëren.
Die zetten we dan samen met jou in, eventueel met behulp van andere marketinginstrumenten, zoals een e-mail serviceprovider of display tool.
Toepassingen
- Databronnen samenvoegen in één platform
- Segmentaties toepassen
- Koppelingen aanmaken met een e-mail service provider, Google Analytics, Google Doubleclick of anderszins, van waaruit je jouw gesegmenteerde data uitstuurt.
Volledige ontzorging
Meer informatie?
Onze services
Het multidisciplinaire marketingteam van Impress – 4DMS begeleidt opdrachtgevers met de volledige uitvoering van marketingcampagnes.