Kosten besparen op marketing

Welke klanten zijn (n)u het meest waard? Wie vertegenwoordigt de grootste waarde voor jouw organisatie? Dat hoeft niet per se die klant te zijn die één keer een grote aankoop doet en vervolgens uit beeld verdwijnt. De klant die met regelmaat terugkomt, tevreden is en daardoor klant blijft is op de langere termijn wellicht meer waard. Zowel qua economische waarde als qua loyaliteit (en dus als uithangbord voor jouw organisatie).

We kunnen het allemaal bedenken: de klant die trouw is en steeds opnieuw blijft kopen en/of diensten blijft afnemen gedurende zijn hele ‘klantcyclus’ (Customer Lifecycle) is veel waard. Dat is wat we Customer Lifetime Value noemen. In gewoon Nederlands: de waarde van de klant gedurende zijn levenscyclus bij jou als aanbieder van diensten en producten. Ooit komt er echter een eind aan die levenscyclus. De kunst is om dat einde zolang mogelijk uit te stellen. Hoe beter dat uitstel lukt, hoe groter de waarde van de klant voor jouw organisatie.

Data is het nieuwe goud, je hoort en leest het overal, maar hoe ben je in staat om dat goud te ‘delven’? Het valt voor veel organisaties namelijk nog niet mee om echt toegevoegde waarde uit hun data te halen: dit zijn de uitdagingen in datamanagement.

Door strengere wet- en regelgeving op het gebied van privacy en allerlei bijkomende eisen als het gaat om de (controle van de) betrouwbaarheid van zowel klant (Customer Due diligence, oftewel ‘Ken je Klant’) als leverancier, wordt het steeds lastiger om je klant te leren kennen. We willen graag alles weten van onze klanten en proberen […]

Analyseer de klant en zijn gedrag en speel direct in op dat gedrag’, zegt Cor Molenaar, bekend spreker/schrijver en marketingdeskundige, tegen retailers.

Een uitgebreide benchmark over emailmarketing heeft aangegeven dat een stijgend aantal bedrijven steeds meer wil investeren in deze manier van klantcommunicatie. Simpelweg omdat het bevredigende resultaten geeft. E-mail stijgt in aandacht en prioriteit bij 73% van de ondervraagden. E-mail is dus een bijzonder sterke manier van (persoonlijke) klantcommunicatie die moeiteloos overeind blijft in het geweld […]

Emailmarketing blijkt steeds meer een geweldig middel om een adequate 1-op-1 communicatie met de klant op te zetten.

Wie wil niet meer doen met minder? Als dan het resultaat is dat de kosten voor marketingcampagnes lager zijn, de opbrengsten hoger en processen beter, is de keuze snel gemaakt. Marketing automation maakt het mogelijk. Ook voor jouw organisatie. Met marketing automation stroomlijn je al je communicatiekanalen en realiseer je persoonlijke(r) klantcommunicatie.

In 5 stappen willen we duidelijk maken dat de GDPR ook uw business juist kan optimaliseren. Die stappen hangen allemaal met elkaar en met de (verbeterde) kwaliteit van uw data samen.

De mensen die zich binnen een bedrijf of organisatie bezig houden met zaken als Datawarehousing, Business Intelligence en Analytics bestaan bij de gratie van de datakwaliteit van de verstrekte informatie die ze kunnen leveren. Die datakwaliteit is cruciaal voor een succesvolle marketing (en verkoop)strategie. Je wilt immers op een persoonlijke manier contact onderhouden met de […]

Met een online handtekening onder Energiecontracten is het mogelijk om uw klanten te voorzien van extra service. Daarnaast is het efficiënt én snel!

Digitaal ondertekenen van onderwijscontracten: efficiënt én snel. Voorkom administratieve rompslomp!

Het afbreukrisico van abonnementen zo klein mogelijk houden als telecomaanbieder? Het antwoord is simpel: digitale ondertekening.

Laat uw huurcontracten voorzien van een digitale handtekening, dit scheelt zeeën aan tijd.

Laat uw leasecontracten voorzien van een digitale handtekening en verkort onder andere de doorlooptijd hier aanzienlijk mee!

De digitalisering heeft ook de uitzendbranche bereikt. Laat uw flexcontracten digitaal ondertekenen, zonder te veel tijd kwijt te zijn aan administratieve rompslomp!

Het (laten) ondertekenen van een contract is slechts één schakel in het hele verkoopproces en van contractmanagement. Contractmanagement vereist dat de juiste informatie op het juiste moment op de juiste plaats beschikbaar is. Het gaat echter ook om het beheren en bewaken van de volledige werkstroom (workflow) van het ondertekenen én de ondertekende contracten. Het digitaal inrichten daarvan betekent kortere doorlooptijden en een hogere efficiëntie.

Hoe creëert u nu de hoogst haalbare conversieratio met uw e-mailmarketing? Al ruim twintig jaar is e-mailmarketing één van de populairste marketingtools. En terecht, want deze vorm van online marketing biedt veel voordelen. Toch is er een aantal tips en tricks te noemen die ervoor zorgen dat uw e-mail voor nog meer conversie zorgt. We […]

De mate van succes en de voordelen van digitaal ondertekenen worden bepaald door de keuze voor het product. En dus voor de leverancier. Producten voor digitaal ondertekenen kunnen uiteenlopen van handmatig een contract uploaden en versturen tot het volledig integreren en automatiseren van de workflow met uw bestaande systemen. Maar ook in de toegang tot […]

Wilt u uw marktpenetratie verhogen? Een nieuw of vernieuwd product introduceren? De omzet een boost geven? Of e-mailadressen verzamelen om de dialoog met de consument te starten? De cash refund is voor veel vraagstukken een krachtig marketinginstrument. Voor de consument betekent een cash refund een laagdrempelige kennismaking met uw product. Zodra u over data van […]

De consument ziet zichzelf steeds meer als een individu en is daarom minder gevoelig voor massacommunicatie. De consument verlangt van u een persoonlijke benadering in de shopperjourney. Om de consument voor uw merk te laten kiezen, moet u de interactie opzoeken. Van begin tot eind! In dit whitepaper kijken we naar de veranderde manier waarop […]