Wie we zijn

Waar het in marketing altijd om blijft draaien

Marketing blijft mensenwerk, ook al word je als marketeer overspoeld met nieuwe technische mogelijkheden. DMI – Impress helpt je om de nieuwste marketingautomatisering optimaal te benutten voor het doel waar het in marketing altijd om zal blijven draaien: mensen raken in het hart.

DMI – Impress is onderdeel van Impress – 4DMS

Sinds oktober 2018 maakt DMI (DM Interface) onderdeel uit van Impress – 4DMS. Meer informatie over onze gezamenlijke dienstverlening en onze organisatie vind je op deze website.

Wat wij vinden

Alles draait om technologie

Wij zien een samenleving die individualiseert en digitaliseert. Een wereld die steeds sneller verandert. Juist daarom is het belangrijk om echt in contact met elkaar te zijn. Wij geloven dat technologie en digitalisering daarbij belangrijke instrumenten zijn.

Wat wij doen

Omdat ieder contactmoment telt

Wij bedenken en ontwikkelen oplossingen voor onze opdrachtgevers die invulling geven aan het automatiseren, optimaliseren en beheren van complexe, datagedreven en omnichannel klantcommunicatiestromen.

Onze services

Het multidisciplinaire marketingteam van Impress - 4DMS begeleidt opdrachtgevers met de volledige uitvoering van marketingcampagnes.

Data management

Haal het allerbeste uit klantdata.

Campagne management

Jouw campagnes, perfect uitgevoerd.

Marketing automation

Alle communicatiekanalen, perfect gesynchroniseerd.

Marketing operations

Haal een optimaal rendement uit marketingcampagnes.

Financial communications

Betrouwbare verwerking van uw financiële communicatie.

Publishing services

Efficiënte productieprocessen voor uw uitgaven.

Blog

Wij schrijven over thema’s die spelen bij onze klanten

Customer Lifetime Value: Welke klanten zijn het meest waard?

Welke klanten zijn (n)u het meest waard? Wie vertegenwoordigt de grootste waarde voor jouw organisatie? Dat hoeft niet per se die klant te zijn die één keer een grote aankoop doet en vervolgens uit beeld verdwijnt. De klant die met regelmaat terugkomt, tevreden is en daardoor klant blijft is op de langere termijn wellicht meer waard. Zowel qua economische waarde als qua loyaliteit (en dus als uithangbord voor jouw organisatie).

Customer Lifetime Value: Klantwaarde wordt bepaald door toegevoegde waarde die je kunt leveren

We kunnen het allemaal bedenken: de klant die trouw is en steeds opnieuw blijft kopen en/of diensten blijft afnemen gedurende zijn hele ‘klantcyclus’ (Customer Lifecycle) is veel waard. Dat is wat we Customer Lifetime Value noemen. In gewoon Nederlands: de waarde van de klant gedurende zijn levenscyclus bij jou als aanbieder van diensten en producten. Ooit komt er echter een eind aan die levenscyclus. De kunst is om dat einde zolang mogelijk uit te stellen. Hoe beter dat uitstel lukt, hoe groter de waarde van de klant voor jouw organisatie.

Er zijn genoeg valkuilen om in te lopen tijdens de customer journey

‘De grootste valkuil is misschien wel dat je denkt dat als de klant een bestelling heeft gedaan dat je daarmee klaar bent.’ Dennis Steiginga, consultant bij Impress- 4DMS, een specialist in (een deel van) de customer journey en klantcontacten. ‘Ook als de klant al bij je heeft gekocht, en misschien wel juist als dat het geval is, is het belangrijk het contact met die klant goed te onderhouden om te weten wat hij wil, wat zijn ervaringen zijn (geweest) en hoe je hem verder kunt helpen te vinden wat hij zoekt. Het ‘natraject’ hoort wel degelijk bij de customer journey.’

Van data naar relevante en gepersonaliseerde klantcommunicatie

We kunnen er niet meer omheen: de klant dient centraal te staan. Je hoort het overal, iedere onderneming heeft het wel ergens in zijn bedrijfsdoelstellingen staan en bij elk event wordt het belang van de klant centraal stellen benadrukt. ‘Ken je klant’, 360° klantbeeld, integraal klantbeeld, Single Customer View. De wil is er, de noodzaak wordt vaak ook erkend, maar hoe zorg je er in de praktijk voor dat je de klant écht centraal zet? Een interview met Laura van der Valk, data analist bij Impress – 4DMS.

Opnieuw nieuwe dimensies aan hoogwaardige kwaliteit printwerk

Hij is maar wat trots op ‘zijn’ nieuwste aanwinst: de Océ VarioPrint i300. Joop Agterberg, directeur Impress – 4DMS, ziet hiermee grote mogelijkheden om met Impress de volgende stap te maken in print on demand. ‘Je ziet dat printtechnologie zich nog altijd ontwikkelt. Met deze nieuwe machines is bovendien niet alleen de printtechnologie weer verbeterd, maar ook de inkttechnologie sluit er op aan. Dat vergroot de mogelijkheden om in hogere volumes en nieuwe markten hogere kwaliteit printwerk te leveren.’

Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen ‘crosschannel’, ‘multichannel’ en ‘omnichannel’?

De woorden ‘single channel’, ‘multi-channel’, ‘cross-channel’ en ‘omni-channel’ worden vaak door elkaar gebruikt, afgezien wellicht van de eerste term, die ook niet zo veel voorkomt in het dagelijkse (marketing) taalgebruik. Ofschoon de verschillen op het gezicht niet zo groot lijken, gaat het wel degelijk om een zeer belangrijk onderscheid tussen deze begrippen. Het heeft alles te maken met wat je de klant aan keuzes geeft en of hij daar zelf ook nog iets in heeft te vertellen.